Když je pohyb nesnadný a cesta plná překážek

Co když se řekne slovo slabost, úzkost nebo deprese? Co si pod tím představíte? Pro lidi, kteří trpí depresemi a úzkostnými stavy je jakákoliv aktivita náročná, proto se jí snaží vyhýbat. Avšak do školy nebo do práce https://www.sport.cz/ostatni/tenis/clanek/892463-odpocinek-skoncil-a-hura-do-prace-ted-chci-zase-vipřestat chodit nemůžeme. Právě zde se naskýtá plno překážek, které tito lidé musí dennodenně překonávat.

unavená dívka
Život s depresí

Nejprve je třeba říci, že je rozdíl mezi depresí a tzv. „depkou“. „Depka“ je chvilkový stav, kdy ležíte na pohovce, cítíte se unaveně a nic se vám nechce, zatímco deprese je stav dlouhodobý.

Ze začátku se deprese neprojevuje jako deprese. Nejprve jde „pouze“ o únavu, která se člověku zdá po dni stráveném v práci nebo ve škole normální. Po určitém čase se však začínají objevovat i další psychické problémy jako například úzkost, strach, přes různé fobie, poruchy pozornosti, po sebenenávist vedoucí až k sebevraždě. Tyto psychické problémy jsou doprovázeny problémy fyzickými, které celou situaci dělají ještě těžší. Patří mezi ně například plačtivost, pocit tlaku na hrudi, nechutenství a vedou až k úplnému vyčerpání, kdy člověk není schopen ani vstát z postele.
muž ve smutku

Když deprese člověka pohltí, všechny činnosti, ať už byly jakkoliv pro daného jedince jednoduché, se v ten okamžik stanou těžce vykonatelné. Každý krok, který musíte udělat a každý člověk, se kterým musíme komunikovat, začne na člověka trpícího depresemi působit jako překážka, která mu brání v pohybu vpřed.

Jak tedy s depresí bojovat?

1.       Pokud vás deprese už pohltila, jediným řešením k nápravě je pobyt v psychiatrické nemocnici, kde na tyto problémy mají speciální programy. V mnoha případech tato možnost opravdu pomohla, a lidé, kteří byli z nemocnice propuštěni, žijí šťastný plnohodnotný život.

Ø  Lidé postižení depresemi však tuto možnost často zavrhují, protože si myslí, že je za tuto skutečnost společnost odsoudí a bude na ně pohlíženo jako na „blázny“. Nad takovýmito jedinci je třeba mávnout rukou a nic si z nich nedělat, protože to děláte pro sebe a proto, abyste se cítili dobře.

 

2.    sama s depresí  
V případě, že deprese ještě nepřevršila hranici snesitelnosti, je třeba navštívit psychologa či poradce a sdělit mu své problémy. Odborníci vám vždy rádi vyhoví a pokusí se vám pomoci.

3.       V žádném případě se nestraňte společnosti. Vyhledávejte jedince, kterým věříte a můžete jim říct cokoliv. Kamarád nebo kolega vám sice nedá řešení problému, ale vyslechne vás a třeba pocítíte i úlevu.

4.       Dělejte to, co vás baví a cítíte se při tom dobře. Zapomenete tak na to, co vás tíží a přijdete na příjemnější myšlenky.

5.       Naučte se mít se rád/a. Je to zvláštní, ale tato problematika je jednou z nejčastějších příčin depresí. Neberte si tedy urážky příliš k tělu a nehleďte na to, co o vás druzí říkají. Je to váš život a musíte si jej uspořádat tak, abyste byli šťastní především vy!

6.       V krajní nouzi si dejte něco sladkého. Potraviny obsahující vyšší množství cukru zvyšují hladinu serotoninu, tzv. hormonu štěstí.

Když je pohyb nesnadný a cesta plná překážek
Ohodnoťte příspěvek